.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد: چهره های شایسته در دولت دهم حضور خواهند داشت

محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در يادداشت جديد وبلاگ خود كه آن را "دوران جديد خدمت " ناميده، نوشت: از همان ماه هاي ابتدايي دولت نهم، به طور مستمر عملكرد اعضاي دولت را مورد بررسي قرار مي دادم. نتايج اين بررسي ها گاهي منجر به تقدير و تشكر و گاهي منجر به تذكر مي شد. با مديراني كه عملكرد آنها نياز به اصلاح و تجديد نظر داشت جلسه مي گذاشتم و با حضور آنها جوانب امر را بررسي مي كرديم. اين گونه جلسات همواره اثر بخش بود و نقش به سزايي در بهبود عملكرد دولت و سرعت بخشيدن به توسعه كشور و گسترش خدمت رساني داشت. اما بعضا نيز مواردي پيش مي آمد كه برگزاري اين گونه جلسات و حتي تكرار آن، منجر به اصلاحات مد نظر نمي شد و به عنوان آخرين گام و بر اساس ميثاقي كه در ابتدا با همكاران خود و از آن مهمتر با مردم عزيز بسته بودم، دست به تغيير و جابجايي مي زدم.
از طرف ديگر از دوستان امين خود نيز خواسته بودم كه همواره عملكرد من را نقد كنند و خطاهاي احتمالي را به شخص من نيز بازگو كنند. همچنين از آنها خواسته بودم همه انتقادهاي منصفانه اي را كه در رسانه ها يا مجامع يا مكاتبات مردمي مطرح مي شوند بررسي و نتايج را به من گزارش كنند.
همچنين سعي وافر داشتم كه براي افراد متعهد، متخصص و دلسوزي كه انتقادها و پيشنهادهاي به جا و كارگشا دارند دسترسي به خود را تسهيل نمايم و تاجايي كه امكان دارد حضورا از نقطه نظرات آنان بهره مند شوم. اما قطعا دايره افراد صاحب صلاحيت براي مشورت بسيار فراتر از وقت محدود رييس جمهور و اطرافيان وي است و براي حل اين مساله بايد چاره اي مي انديشيدم.
براي تشكيل دولت جديد نيز سعي كرده ام از نظرات دلسوزان و كارشناساني كه به دنبال منافع شخصي يا گروهي خود نيستند در ارزيابي عملكرد اعضاي كابينه بهره گيري كنم و برايند نتايج ارزيابي هاي قبلي با بررسي هاي جديد را مبناي تصميم گيري قرار دهم.
گروهي را نيز مامور تهيه فهرست واجدين شرايط و صاحبان صلاحيت براي پست هاي مورد نياز نموده ام و آنها نيز با بهره گيري از اطلاعات موجود در مورد مديران كشور مشغول كار خود هستند.
با وجود همه اين تدابير به نظر مي رسد كه هنوز حلقه مفقوده اي در اين ميان وجود دارد. آيا همه افراد شايسته براي مديريت، در معرض انتخاب قرار دارند؟ آيا بانك هاي اطلاعاتي موجود و فهرست هاي متعدد دربرگيرنده همه استعدادهاي ايراني است؟ آيا ممكن است خارج از دايره شناخت ما افراد توانمند و تحول آفريني وجود داشته باشند كه بنا به دلايل گوناگون تا به حال مجال خدمت نيافته اند؟
قطعا پاسخ مثبت است و امروز كه مردم ما با حضور حماسي خود در انتخابات بر عملكرد خدمتگزاران خود مهر تاييدي مجدد زده اند، بار عظيمي بر دوش دولت جديد قرار گرفته است.
رسالت ما در اين دوران جديد ايجاب مي كند كه بر اساس آرمانهاي انقلاب عزيزمان و آموزه هاي امام عظيم الشانمان براي آباداني كشور سر از پا نشناسيم و از تمام ظرفيت هاي موجود بهره مند گرديم. و قطعا مقدمه بهره مندي از اين سرمايه عظيم، شناخت آن است.
ما در دولت نهم موفق شديم تعدادي از اين شايستگان را شناسايي كنيم و استفاده از آنان در رده هاي مديريت ارشد و مياني در سطح ملي و استاني، تجربه بسيار موفقي بود
براي انتخاب همكاران در دولت دهم نيز قصد داريم اين تجربه را با وسعت بيشتري تكرار كنيم و كشور را از مزاياي آن بهره مند سازيم. اما در اين مرحله جديد نيازمند شيوه اي نوين و كارآمد براي شناسايي استعدادهاي برتر و منابع انساني لايق و كاردان كشور هستيم.
بايد راه را براي هر كس كه در خود بضاعت و توان ويژه اي براي كمك به كشور مي بيند باز كنيم تا الزاما براي خدمت و حضور در عرصه مديريت كشور نيازي به عضويت در محافل و گروه هاي خاص و يا داشتن ارتباطات ويژه نباشد. هر ايراني بايد بتواند به تناسب توان و تخصص خود، آزادانه در پيشرفت كشور عزيزمان نقش آفريني كند.
بايد حلقه مديريت كشور را بازتر و بازتر كنيم و حصارهاي تنگ و محدوديت آور غير منطقي و نا عادلانه را برچينيم ...
دولت دهم، در اين مرحله جديدي كه مردم هوشيارمان رقم زده اند وظيفه خود مي داند تا زمينه حضور چهره هاي شايسته و چه بسا گمنام را، در شرايطي برابر براي همه هموطنان فراهم كند تا همه بتوانند با افتخار و متناسب با توان خود در ساختن فرداي درخشان و اميد بخش ايران عزيزمان مشاركت كنند. از ارائه يك گزارش يا يك پيشنهاد يا انتقاد ساده گرفته تا اعلام آمادگي براي حضور در عرصه هاي كلان مديريتي.
شايد بزرگترين خدمتي كه دولت جديد برامده از اراده آهنين ملت مي تواند انجام دهد، همين زمينه سازي براي عزم و مشاركتي ملي در اعتلا و آباداني كشور است.
از اين رو و بنا به ضرورتي كه شرح دادم، هياتي را مامور پيگيري و تدوين "طرح ملي خدمت " نموده ام و خود نيز راسا بر تمام مراحل آن نظارت و اشراف خواهم داشت. در طرح ملي خدمت قرار است با به خدمت گرفتن روش هاي نوين و بهره گيري از الگويي علمي، فاصله هاي معمول ميان مردم با مسئولان، فارغ از اينكه كجا زندگي مي كنند برداشته شود و هر كس متناسب با توان، تخصص، تجربه و استعداد خود بتواند به مسئولان كشور مشاوره دهد و يا افراد واجد شرايط را براي تصدي مسئوليت پيشنهاد دهد و در تصميم سازي هاي كشور سهيم باشد. ان شاء الله در آينده نزديك جزييات بيشتري از ابعاد اين طرح را به اطلاع هموطنان عزيز خواهم رساند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.768 seconds.